ЗА РАХУНОК МІЖНАРОДНОГО ПАРТНЕРСТВА ГРОМАДИ СУМЩИНИ МОЖУТЬ РОЗВИВАТИ СВОЇ ТЕРИТОРІЇ
Такої думки дотримується керівниця Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Сумській області Марина ЛОБОВА. За її словами, міжнародне партнерство − одна з важливих сфер життєдіяльності територіальних громад, яка дозволяє реалізовувати спільні розвиткові проєкти, обмінюватися та ділитися досвідом в різних сферах
Про це вона зазначила під час інформаційної сесії, що була організована Програмою U-LEAD для фахівців з територіальних громад Сумщини та присвячена темі міжнародного партнерства.
«Ми знаємо безліч прикладів такого партнерства в Україні та бачимо його позитивні результати. Але потрібно пам’ятати, що партнерство – це двосторонній процес. Отже, плануючи співпрацю з муніципалітетами та громадами інших країн, ми маємо думати над тим, що ми можемо дати своїм партнерам та чим ми можемо бути цікавими для них», − підкреслила Марина Лобова.
Керівниця офісу зазначила, що перед початком планування міжнародної співпраці варто оцінити та проаналізувати ситуацію в громаді. Чим раніше буде проведено таку оцінку у відкритій та чесній атмосфері, разом з партнерами громади, тим точніше можна буде визначитися щодо доцільності партнерства.
Де шукати такі партнерства громадам, Марина Лобова порадила використовувати канали пошуку партнерів:
«Для пошуку міжнародних партнерів громадам слід використовувати найрозповсюдженіші канали, наприклад − брати участь у форумах, конференціях, міжнародних ініціативах, проєктах чи навчальних візитах. Мова йде про такі проєкти як «Мости довіри», який реалізується при підтримці U-LEAD, та передбачає обмін досвідом та думками щодо розвитку партнерства між громадами України та ЄС. Або проєкт «Муніципальні партнерства з Україною», тощо», - повідомила Лобова.
Ще одним з каналів, за словами Марини Лобової, є сайти міжнародних організації та посольств, зокрема платформа партнерства українських та європейських місць, Євроінтеграційний портал, портал МЗС України, тощо.
«Серед варіантів й бізнес-виставки, економічні форуми, адже часто муніципальні партнерства започатковуються через бізнес. Я звернула б увагу й на дослідження громадами власної культурної спадщини, на базі якої сформовано чимало партнерств. Мова йде про спільні з іншими країнами місця поховання, спільні історичні події, об’єкти ЮНЕСКО, історичні населенні місця, що часто мають спільну історичну, культурну базу з населеними пунктами в інших країнах Європи та світу», − зазначила Марина Лобова.
Також, громади можуть співпрацювати зі своєю молоддю, яка навчається закордоном. Ініціативи, що виходять від навчальних закладів і укладаються спочатку між навчальними закладами, далі − можуть розширюватися на муніципальну сферу. Знайти партнерів громади можуть й через контакти муніципалітетів, що представлені у вільному доступі, − підсумувала Марина Лобова.
За матеріалами Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Сумській області